منتديات الشيماء
عزيزي الزائر مرحبا بك في منتديات الشيماء بين اخوانك واخواتك ويسرنا ان تشاركنا بمساهماتك كي تستفيد وتفيد الاعضاء واعلم اخي الزائر ان كل كلمة انت محاسب عليها فما اجمل الكلام الطيب ( وما يتفظ من قول الا ولديه رقيب عتيد ) سعدنا بزيارتك ونرجو من الله ان تكون استمتعت بوقتك في التجول بين ارجاء واقسام المنتدي واستفدت ووجدت كل ما تبحت عنه
سعدنا بلقاءك
المدير العام
فقير يبكي



 
الرئيسيةالبوابةاليوميةمكتبة الصورس .و .جبحـثالأعضاءالمجموعاتالتسجيلدخولرافقتك السلامة
بحـث
 
 

نتائج البحث
 
Rechercher بحث متقدم
المواضيع الأخيرة
» ترحيب بالعضو الجديد ام عبد الله
السبت مارس 10, 2012 6:03 am من طرف فقير يبكي

» ترحيب بالعضو الجديد بشرى ناجي الجاسم
الأربعاء فبراير 08, 2012 6:34 am من طرف فقير يبكي

» ترحيب بالعضو الجديد ترنيم الخطيب
الأحد فبراير 05, 2012 7:54 am من طرف فقير يبكي

» ترحيب بالعضو الجديد Shaimaa
الإثنين يناير 16, 2012 6:57 pm من طرف فقير يبكي

» ترحيب بالعضو الجديد اسماء البربراوي
الجمعة يناير 13, 2012 4:57 pm من طرف فقير يبكي

» مصطفى عبد الجليل خطاب تاريخى ومبدئى منتهى العقلانية والوسطية
السبت أكتوبر 29, 2011 9:05 pm من طرف teto

» ترحيب بالعضو الجديد أميرة قرطاج
السبت أكتوبر 29, 2011 8:52 pm من طرف teto

» ترحيب بالعضو الجديد سحر
الثلاثاء أكتوبر 25, 2011 8:00 pm من طرف teto

» نصائح السيد عبد الجليل في محلها لمن يفهم
الأحد أكتوبر 23, 2011 5:47 pm من طرف فقير يبكي

ازرار التصفُّح
 البوابة
 الرئيسية
 قائمة الاعضاء
 البيانات الشخصية
 س .و .ج
 بحـث
منتدى
التبادل الاعلاني
المتواجدون الآن ؟
ككل هناك 2 عُضو متصل حالياً :: 0 عضو مُسجل, 0 عُضو مُختفي و 2 زائر

لا أحد

أكبر عدد للأعضاء المتواجدين في هذا المنتدى في نفس الوقت كان 90 بتاريخ الأربعاء أغسطس 02, 2017 4:47 pm
نوفمبر 2017
الإثنينالثلاثاءالأربعاءالخميسالجمعةالسبتالأحد
  12345
6789101112
13141516171819
20212223242526
27282930   
اليوميةاليومية
ترحيب بالعضو الجديد ام عبد الله
السبت مارس 10, 2012 6:03 am من طرف فقير يبكي
هلا وغلا والله
أسعدنا تسجيلك وانضمامك لنا
ونأمل من الله أن تنشري لنا كل مالديك
من إبداعات ومشاركات جديده
لتضعيها لنا في هذا القالب المميز
نكرر الترحيب بك
وننتظر جديدك المبدع
مع خالص شكري وتقديري

&&&&&&&&&&&&&

’,، أهلاً .. وسهلاً .. ,’،
المدير العام
فقير يبكي

تعاليق: 0
ترحيب بالعضو الجديد بشرى ناجي الجاسم
الأربعاء فبراير 08, 2012 6:34 am من طرف فقير يبكي
أهلاً .. وسهلاً .. ,’،

,’، (( بشرى ناجي الجاسم )) ,’،

,’، نحن سعداء بتشريفك لمنتدانا
’,، فأهلاً بك عطْراً فوَّاحاً ينثرُ شذاه في كلِّ الأَرجاء ,’،
,’، وأهلاً بك قلماً راقياً وفكراً واعياً نشتاقُ لنزفه ’,،
’,، وكلنا أملٌ …

[ قراءة كاملة ]
تعاليق: 0
ترحيب بالعضو الجديد ترنيم الخطيب
الأحد فبراير 05, 2012 7:54 am من طرف فقير يبكي
هلا وغلا والله
أسعدنا تسجيلك وانضمامك لنا
ونأمل من الله أن تنشري لنا كل مالديك
من إبداعات ومشاركات جديده
لتضعيها لنا في هذا القالب المميز
نكرر الترحيب بك
وننتظر جديدك المبدع
مع خالص شكري وتقديري

&&&&&&&&&&&&&

’,، أهلاً .. وسهلاً .. ,’،
المدير العام
فقير يبكي

تعاليق: 0
ترحيب بالعضو الجديد Shaimaa
الجمعة يناير 13, 2012 4:57 pm من طرف فقير يبكي
بقلوب ملؤها المحبة
وأفئدة تنبض بالمودة
وكلمات تبحث عن روح الاخوة
نقول لكِ أهلا وسهلا
اهلا بكِ بقلوبنا قبل حروفنا
بكل سعادة وبكل عزة



تعاليق: 2
ترحيب بالعضو الجديد اسماء البربراوي
الجمعة يناير 13, 2012 4:57 pm من طرف فقير يبكي
(( اسماء البربراوي)) ,’،

,’، نحن سعداء بتشريفك لمنتدانا
’,، فأهلاً بك عطْراً فوَّاحاً ينثرُ شذاه في كلِّ الأَرجاء ,’،
,’، وأهلاً بك قلماً راقياً وفكراً واعياً نشتاقُ لنزفه ’,،
’,، وكلنا أملٌ بأن تجد هنا ,’،
,’، مايسعدك …

[ قراءة كاملة ]
تعاليق: 0
ترحيب بالعضو الجديد أميرة قرطاج
الجمعة أكتوبر 28, 2011 5:45 pm من طرف فقير يبكي
هلا وغلا والله
أسعدنا تسجيلك وانضمامك لنا
ونأمل من الله أن تنشري لنا كل مالديك
من إبداعات ومشاركات جديده
لتضعيها لنا في هذا القالب المميز
نكرر الترحيب بك
وننتظر جديدك المبدع
مع خالص شكري وتقديري

&&&&&&&&&&&&&

’,، أهلاً .. وسهلاً .. ,’،
المدير العام
فقير يبكي

تعاليق: 1
ترحيب بالعضو الجديد سحر
الإثنين أكتوبر 24, 2011 1:43 pm من طرف فقير يبكي
أهلاً .. وسهلاً .. ,’،

,’، (( سحر)) ,’،

,’، نحن سعداء بتشريفك لمنتدانا
’,، فأهلاً بك عطْراً فوَّاحاً ينثرُ شذاه في كلِّ الأَرجاء ,’،
,’، وأهلاً بك قلماً راقياً وفكراً واعياً نشتاقُ لنزفه ’,،
’,، وكلنا أملٌ بأن تجد هنا ,’،


[ قراءة كاملة ]
تعاليق: 1
ترحيب بالعضو الجديد لؤلؤة الدرب
الإثنين أكتوبر 17, 2011 5:08 am من طرف فقير يبكي
بكل حب وإحترام وشوق
نستقبلك ونفرش طريقك بالورد
ونعطر حبر الكلمات بالمسك والعنبر

وننتظر الإبداع مع نسمات الليل
وسكونه

لتصل همسات قلمك إلى قلوبنا
وعقولنا

ننتظر بوح قلمك

تعاليق: 1
ترحيب بالعضو الجديد حسين اليوسف
الثلاثاء أكتوبر 18, 2011 6:35 am من طرف فقير يبكي
.. أهلاً بمن أتانا بتحية وسلام ..

.. يريد منا ترحيباً بأحلى كلام ..

.. يريد أن ننرحب به للإنضمام ..

.. إلى مركب أعضاءنا الكرام ..

.. أهلاً بك بمنتديات الشيماء.. ونتطلع بكل الشوق لمشاركاتك ..

.. وعلى الخير دوماً نلتقي ..

.. كم أسعدنا …

[ قراءة كاملة ]
تعاليق: 1

شاطر | 
 

 امتحان المتقدمين للوظائف التعليمية/ بكالوريوس أساليب لغة انجليزية الرمز (42)

استعرض الموضوع السابق استعرض الموضوع التالي اذهب الى الأسفل 
كاتب الموضوعرسالة
فقير يبكي
صاحب المنتدي
avatar

عدد المساهمات : 1020
نقاط : 10661
العمر : 26
تاريخ التسجيل : 26/11/2010
السٌّمعَة : 0
الموقع : http://sh7a.ba7r.org/

مُساهمةموضوع: امتحان المتقدمين للوظائف التعليمية/ بكالوريوس أساليب لغة انجليزية الرمز (42)   الأحد يناير 02, 2011 6:02 pm




بسم الله الرحمن الرحيم



Palestine National Authority



السلطة
الوطنية الفلسطينية


Ministry of Ed, & Higher Ed.

وزارة
التربية والتعليم العالي










امتحان المتقدمين للوظائف التعليمية/
بكالوريوس أساليب لغة انجليزية الرمز (42)




اسم
المتقدم: ....................................


رقم
الهوية:


المديرية:................





عزيزي
المتقدم، اقرأ الفقرات الآتية، ثم اكتب رمز الإجابة الصحيحة في الجدول المرفق
:


1. Specific objectives can be ………….


a. observable and measurable.


b. difficult to be observed and
measured.


c. focused on the student's behavior
during a long period of time.


d. 1 and 3


2.
The smallest meaningful unit in language is…………..


a. phoneme. b. morpheme. c.
allophone. d. allomorpheme.


3.
Linguistic approach concentrates on……………..


a. key role of self – esteem and
sense of mastery.


b. value of talk in the development
of thinking.


c. social interaction is the key to
success in learning.


d. attention on complex nature of
thinking.


4.
"What about going to the cinema" is an example of ………………..


a. advising b.
warning c. offering help
d. suggesting


5.
One of the following is not a type of literature:


a. drama b. poetry c.
fiction d.
prose


6.
All the following may create discipline problems except …………


a. using sarcasm b. insisting on apologies


c. making threats d. using classroom language
that suits the level of students.


7.
"To look quickly through a reading passage to find something" is
called……………


a. skimming b. scanning c.
silent reading d.
comprehension


8.
The man told his children a …………………… about fairies.


a. tail b.tale c.taile
d.
teil


9.
When the teacher allows students to think, and gives more time, the result will
be…………..


a. students responses becoming more
thoughtful and creative.


b. less students offering to answer.



c. students willing not to ask more
questions.


d. students giving shorter answers.


10.
"……………….." refers to the actions of the organs of speech in the
producing the sound of speech.


a. Acoustics b. Phonetics c. Articulation d. Phonics


11.
One of the following is not a Shakespeare's play:


a. Macbeth b. Volpone c.
Twelfth Night d. King
Lear


12.
Two of the following are receptive skills:


a. reading and speaking b .speaking and writing


c. reading and writing d.
listening and reading


13."
Kinesics" is the study of…………………


a. sounds b. language c.
gestures d.
nature


14.
Can you close one of the windows, please? I'll catch a cold sitting in this
……….all day.


a. flood b. breeze c.
wind d. draught


15.
Which abbreviation do you use when you want to add something at the end of a
letter?


a. PS b. PTO c.
PM d.
PLZ


16.
I am very tired. ……………… over four hundred miles today


a. I drive b. I've driven c.
I've been driving d. I'm driving


17.
How ……………….are you?


a. weight b. heavy c.
high d.
long


18.
The prefix ante in the word ante meridiem means………………..



a. together b.
against c. before d.
by oneself


19.
The stress in the word "comfortable" is on …………….


a. com b.for c.
ta d.
ble


20.
In the dialogue:[ Teacher : What day was yesterday? Student: Tuesday.] The
teacher uses:


a. easy question b. complex question


c. open question d. narrow question


21.
No one suspects us, ………………. ……………………?


a. are they b. don't they c. do they d.
aren't they


22.
Hardly …………… the receiver down than there was a knock at the door.


a. had I put down b.
I put down c. put I down d.
had I downed


23.
(ELT) is an abbreviation for :


a. Education Language Teaching. b. Educated Learners & Teachers.


c. .English Learning& Teaching. d. English Language
Teaching.


24.
Words that differ by only one phoneme are called…………..


a. nominal pairs b. almost pairs


c. minimal pairs d.
none of the above


25.
Peter has two brothers, but he doesn't speak to ……………….of them.


a. either b. any c. both d.
neither


26.
The government ………………….. said that the Prim Minister was sick and tired of the
papers disappearing from his office.


a. speaksperson b. speak person c. spoken person d. spokesperson


27.
………………. refers to the ability to breakdown material into its component parts so
that its organizational structure may be understood.


a. Synthesis b. Analysis c.
Application d. Evaluation


28.
A reward or punishment that strengthens or weakens a behaviour is called…………


a. stimulus b. response c.
reinforcement d.
conditioning


29.
We had a great time ……………the awful weather.


a. but for b. in spite of c.
except d. inspite


30.
I think it's in my left ………………. .


a. pocket of trousers b. pocket trousers


c. trouser pocket d.
trousers pocket


31. The type of the test that identifies the
test – taker's strengths and weaknesses is called a ……… test.


a.
diagnostic b. placement c. proficiency d. summative


32. I am going to go out and ………………..


a.
have cut my hair b. let my
hair cut


c. have my
hair cut d. my hair be cut



33. One of the following doesn't contain
the sound /θ /


a.
mouth b. breathe c. tooth d. beneath


34. I'm looking for ………………. to cut this
string.


a.
a pair of scissors b. some
scissors c. a scissors d. a scissor


35. One of the following is not from the
conditions of motivation.


a.
students are motivated if they live in a secure environment.


b.
students are motivated when the subject matter is interesting.


c.
students are motivated when they experience more failure and success.


d.
students are motivated when they feel the learning for them not for the
teacher.


36. " ………………" is learners use
of the first patterns language in second language sentence.


a.
Transfer b. Correlation c. Attitude d. Language acquisition


37. I didn't like it in the city at
first, but now …………………. here.


a.
I got used to living b. I am used to living


c.
I used to live d. I used to living.


38. The final " ed" in the verb
talked is pronounced as:


a.
/d/ b. /id/ c.
/ed/ d. /t/


39. Safety should come first, ………………. lives
shouldn't be put at risk.


a.
people b. people's c.
peoples' d. peoples


40. It's ……….. funny film, I laughed all
the way through it


a.
so b. extremely c. that much d. such a


41. The two parties have settled their
differences by compromise after a long debate. The underlined
word means:


a.
an acceptable middle coarse agreement b.
negotiation


c. raising
awareness d. revising past records


The secrets of
sleep



The secret of sleep were a mystery for centuries
simply because there was neither the means to explore them, nor the need. Only
when candles gave away to gaslight, and gas to
electricity, when man became able to convert night into
day, and double his output by working shifts round the clock, did people
seriously start wondering if sleep could possibly be a waste of time. Our
ability to switch night into day is very recent, and it is questionable if we
will ever either want, or be able, to give up our habit of enjoying a good
night's sleep. However, a remarkable research project in London has already discovered a few people
who actually enjoy insomnia. Even chronic insomniacs often get hours more sleep
than they think. But by placing electric contacts beside the eyes and on the
head, it is possible to check their complaint by studying the tiny currents we
generate which reveal the different brainwaves of sleep and wakefulness. This
has shown that for some people, seven or eight hours of sleep a night are quite
unnecessary.


A lot of recent work has shown that
too much sleep is bad for you, so that if you are fortunate enough to be born
with a body which needs only a small amount of sleep, you may well be healthier
and happier than someone who sleeps longer.


Every attempt to unravel the secret
of sleep, and be precise about its function, raises many problems. The sleeper
himself cannot tell what is going on and, even when he wakes, has only a very
lazy idea of how good or bad a night he has had. The research is expensive and
often unpopular, as it inevitably involves working at night. Only in the last
few years have experts come up with theories about the function of sleep and the
laws which may govern it


The real advance in sleep research
came in 1937 with the use of the electroencephalogram. This machine showed
small – 50 microvolt – changes in the brain, so, for the first time, we could
observe sleep from moment to moment. Before that time one could put the person
to bed, watch him mumble, toss, turn, bring back a few rough memories of dreams
and that was about all. In 1937 it was possible to read out these changes,
second by second. Then in 1959 two other things happened.


Kleitman
and Aserinky, as they were looking at eye movements, trying to understand the
brainwaves, noticed that after about ninety minutes there would be a burst of
the EEG, as if the person is a wake, and the eyes would move rapidly. It was
not hard to guess that maybe that was a dream. And indeed it was. Waking up
people during that period, they found they were dreaming; waking them up at
other periods, they found no dreams.


The electroencephalograph shows that
when we fall asleep we pass through a cycle of sleep stages. At the onset of
sleep, the cycle lasts about ninety minutes during which you pass through
stages one, two and three to stage four. This is the deepest form of sleep, and
from it you retreat to stage two, and from there into REM, or rapid eye
movement sleep. Here, for ten minutes on the first cycle and then gradually
longer, it is thought that we do most of our dreaming.


Studies of people who volunteered to
be locked up for weeks in an observation chamber with no idea of whether it is
night or day, give remarkable results. We are not, in fact, twenty- four – hour
creatures. Put people in such circumstances and, even though the patterns of
sleep continue, the day is extended to about twenty –five and a half hours.
Without any clues to time, these people go to sleep the
first night about an hour later than usual, the next night an hour later, and
the next night. So that, after about ten days, the person is going to sleep at
three o'clock in the afternoon, thinking that he is still going to sleep at
midnight.


Today, jet – lag
is a familiar hazard for the seasoned traveler. Travel across time zones plays
havoc with the biological cock rhythms of human body. For the active pilot, who
is rarely in one place long enough to know if it is time for breakfast or
dinner, the impact of jet- lag on his
sleep is critical. Several air disasters have been partly caused by over tired
pilot ignoring the natural laws of sleep. Much research is directed to finding
out what these laws are and to what extent pilots and astronauts dare disobey
them. But they are laws which affect all of us, not just pilots.


Choose the correct answer:


42. Gave away to line
(2)
means ………………


a. were rejected
in favour of b.
gradually replaced


c. were
replaced by d.
came back into use after.


43. Which of the following is not a
suitable alternative for convert line (3) :


a. alter b. turn c. change d.
transform


44. Only after the invention of electricity
did people start…………..


a. to really
enjoy insomnia. b. asking
themselves if sleep was a waste of time.


c. giving up
the habit of sleeping so much. d.
to need to do research into sleep.


45. It seems that most people ……………


a. need a lot
of sleep. b.
need less sleep than we thought.


c. sleep too
much. d.
need more sleep than we thought.


46. The electroencephalogram records……………


a.
eye movement. b.
the frequency of dream.


c. the time it
takes to have a dream. d. small currents
in the brain.


47. Dreams seem to be associated
with…………..


a. deep sleep.
b. rapid
eye movement.


c. jet- lag. d.
overtiredness.


48. The people in the observation
chamber…………


a. went to
sleep an hour earlier than usual each night.


b. started to
go to bed in the afternoon.


c. slept for a
much longer period than usual.


d. went to
sleep about an hour later than usual.


49. The word clues line
(41)
means :


a. clock work b. certainty c. assistance d. information


50. The word jet – lag
line (46) means:


a.
being unable to sleep properly in the aero planes.


b.
the clock says it is one time and the body says it is another.


c.
it is a different time in different parts of the world.


d.
prolonging the day from twenty- four hours to twenty – five and a half hours.





The End





الفقرة

الإجابة



الفقرة

الإجابة

1)


1



26)


4

2)


2



27)


2

3)


2



28)


3

4)


4



29)


2

5)


3



30)


4

6)


4



31)


1

7)


2



32)


3

Cool


2



33)


2

9)


1



34)


2

10)


3



35)


3

11)


2



36)


1

12)


4



37)


2

13)


3



38)


4

14)


4



39)


2

15)


1



40)


4

16)


2



41)


1

17)


2



42)


3

18)


3



43)


1

19)


1



44)


4

20)


4



45)


2

21)


3



46)


4

22)


1



47)


2

23)


4



48)


3

24)


3



49)


4

25)


1



50)


2

الرجوع الى أعلى الصفحة اذهب الى الأسفل
معاينة صفحة البيانات الشخصي للعضو http://sh7a.ba7r.org
teto
عضو قيادي
avatar

عدد المساهمات : 957
نقاط : 9789
العمر : 25
تاريخ التسجيل : 28/11/2010
السٌّمعَة : 1
الموقع : http://sh7a.ba7r.org

مُساهمةموضوع: رد: امتحان المتقدمين للوظائف التعليمية/ بكالوريوس أساليب لغة انجليزية الرمز (42)   الأحد فبراير 06, 2011 6:31 pm

مرسي الك يا برنس

_________________






المشرف تيتووووووووووو




امير العذاب
الرجوع الى أعلى الصفحة اذهب الى الأسفل
معاينة صفحة البيانات الشخصي للعضو http://sh7a.ba7r.org
 
امتحان المتقدمين للوظائف التعليمية/ بكالوريوس أساليب لغة انجليزية الرمز (42)
استعرض الموضوع السابق استعرض الموضوع التالي الرجوع الى أعلى الصفحة 
صفحة 1 من اصل 1

صلاحيات هذا المنتدى:لاتستطيع الرد على المواضيع في هذا المنتدى
منتديات الشيماء :: منتدي التعليم والتعلم العام-
انتقل الى: